Khamis, 3 Januari 2013

PARADIGMA DUNIA??


Assalamualaikum~ 


waha~ agak lama juga kita tak ketemu.. kan kan?


harini entry tak ada la nak best sangat.. 



cuma nak ceritakan paradigma dunia yang kita diami ini


apa kata anda? 



makin maju ataupun makin mundur ...


bagi aku. . . majunya ada. . .


daripada segi teknologinya yg makin gah...


tambah lagi dengan canggihnya tablet... 


maju sana maju sini... hahaha aku rasa kalian pun tahu..


tapi mundurnya pun tampak lebih gah... 


itu yang tak seronok tuh..


kesal kan..?


kemajuan kita tak selari dengan aras tinggi pekerti...


sebahagian isu...


yang dahulunya kita fikirkan mustahil berlaku..


kini sekelip mata pula realitinya depan mata... 


kes rogol Delhi salah satunya... kes 13 tahun yg baru-baru ini. . 


terasa tak selamat beberapa tahun ini...


dan mengapa? mengapa berlaku ?



kat mana pula silapnya?



fitrah manusia.. akan ada rasa suka kepada kebaikan



dan akan ada rasa benci kepada kejahatan..


tak kiralah apa bangsa apa agama pun..


fitrah ini pasti ada..


jadi..


renungkan pelan-pelan dan fikirkan...


apa solusi anda.. apa langkah anda.. apa kata anda..?


bagi saya... luhur pekertilah paling penting... akhlak yang baik... teras ketamadunan yang baik..


Rasulullah sendiri pun bersabda : "sesungguhnya aku diutuskan untuk menyempurnakan akhlak manusia"


tampak tak kat situ? 


sebaris ayat tu nak maksudkan.. 


"Akhlak perlu disempurnakan.. "


Barulah sejahtera sejagat..


hahaha sudahlah banyak pulak bebelnya. .


naik meluat pula kalian.. 


jaga diri semua. .




SEKIAN 

TERIMA KASIH


ps : hahaha sorilah reader harini entry kita tak berapa nak hepi ending =D

2 ulasan:

  1. Balasan
    1. xde maknanya.. hahaha.. impian yang dikenang-kenang je gambar tuh XD

      Padam